Jízda na Nürburgringu

Jízdy pro veřejnost jsou na Nürburgringu zatím stále běžnou záležitostí a na Ring se můžete dostat prakticky v průběhu celého roku. Avšak před tím, než na Ring vyrazíte, zkontrolujte si zda mají ve vámi vybraném dni otevřeno. Seznam termínů jízd pro veřejnost najdete na oficiálních stránkách okruhu.

Nürburgring Nordschleife

Ceny jízd

  • 1 kolo - 27 €
  • 4 kola - 100 €
  • 9 kol - 209 €
  • 25 kol - 518 €
  • roční permanentka - 1650 €

Ceny jsou platné pro rok 2014.

Než vyrazíte na Severní smyčku Nürburgringu, raději si přečtěte následující užitečné informace - měly by vám pomoci v tom, abyste si projížďku na Ringu pěkně užili a vrátili se z ní živí, zdraví a s nepoškozeným autem. Následující pravidla a doporučení platí samozřejmě pouze v případě, že je trať otevřena pro veřejnost. V případě uzavřených závodů platí pravidla jiná.

Pravidla pro turistické jízdy na Nürburgringu

Nürburgring Nordschleife
  • V případě vyvěšení žlutých vlajek je na trati nějaký problém. V takovém případě je na části okruhu, kde jsou vlajky vyvěšeny, zakázáno předjíždění a rychlost omezena na 50 km/h.
  • Pokud jsou vyvěšeny žluté vlajky s červenými pruhy, znamená to tekutinu na trati (např. olej, palivo, …). V takovém případě platí, stejně jako u žluté vlajky, zakázáno předjíždění a rychlost je omezena na 50 km/h.
  • Motorky na okruhu musí mít zapnutá světla. Určitě ale nic nezkazíte, když budete svítit i s autem - budete lépe viditelní pro ostatní řidiče.
  • Na celé trati platí přísný zákaz zastavování. Pokud však musíte zastavit (např. poskytnutí první pomoci, problém s vozem), učiňte tak na trávě mimo trať.
  • Při jízdě po okruhu jste povinni jet po pravé straně trati. Předjíždění je povoleno pouze zleva. Zprava je předjíždění přísně zakázáno a může být potrestáno.
  • Před výjezdem na trať si uložte telefon na nouzovou linku Nordschleife. V případě nehody, či jiného problému na trati na něj pak volejte. Telefonní číslo na nouzovou linku Nordschleife je: +49 0800 0302 112
  • Vždy označte místo nehody, či zastavené vozidlo výstražným trojúhelníkem.
  • Pokud svítí na trati "červená" je trať uzavřena. Jeďte pomalu a buďte připraveni zastavit v případě potřeby.
  • Připoutejte se! Zapnuté pásy jsou povinné pro všechny pasažéry - i ty na zadních sedadlech.
  • Motocyklisté musí mít kompletní ochranné vybavení.
  • Vozidla s převozní, krátkodobou a veteránskou značkou na okruh nesmí.
  • Vozidla s hlučností vyšší než 95 dB na okruh nesmějí.
  • Vozidla na trati musí mít platnou zákonnou pojistku (povinné ručení), platnou technickou kontrolu a musí mít konstrukční rychlost vyšší, než 60 km/h.
  • Sledujte případné úniky kapalin z vozidla. V případě úniku jakékoliv kapaliny okamžitě zastavte, označte vozidlo výstražným trojúhelníkem a varujte přijíždějící vozidla. Jakékoliv znečištění trati musí být nahlášeno správě okruhu (na nouzové lince).
  • Výukové jízdy a jízdy ve skupině jsou zakázány.
  • Nikdy nejezděte na trati proti směru jízdy!
  • Na trati platí Německá pravidla provozu na pozemních komunikacích.
  • Za jízdy je zakázáno pořizovat z auta fotky, či video. Pár lidí mě upozornilo že to prý občas hlídají, ale když jsem tam byl já (březen 2013), tak GoPro kamera za předním oknem nebyl problém.

Přesné a podrobnější podmínky jsou k dispozici na oficiálním webu okruhu.

Pár doporučení

Nürburgring Nordschleife
  • Sledujte důsledně zpětná zrcátka, jezděte ohleduplně, vždy pusťte rychleji jedoucí vozidlo, neměňte nečekaně směr jízdy. Vozidlu, které vás dojede dejte znamení směrovkou, že o něm víte a může vás předjet.
  • Předjíždějte na přehledných úsecích a jen tam, kde je na předjetí dostatek místa.
  • Udržujte bezpečnou vzdálenost od ostatních vozidel.
  • Pravidelně odpočívejte. Jedno kolo okruhu má více než 20 km a ztráta koncentrace by se nemusela vyplatit.
  • Pokud můžete, vezměte si i do auta helmu.
  • Před vjezdem na trať své auto (nebo motorku) důkladně zkontrolujte zda je v pořádku. Zda svítí všechna světla, směrovky, zkontrolujte kola a zda z vozidla neuniká žádná kapalina.
  • Nezkoušejte hranice možností své ani svého auta. Ty je dobré znát ještě před vjezdem na okruh.
  • Nepohybujte nabouraným vozidlem. Trosky z auta a unikající kapaliny by mohly způsobit další nehodu.
  • A na závěr to nejdůležitější. Používejte hlavu! Při jízdě se soustřeďte, sledujte dění před i za autem, prostě jeďte s rozmyslem a vy i vaše auto dojedete do cíle bez škrábnutí. ;-)

Bezpečnostní instrukce - video

Ideální stopa

Ideální stopu vás nenaučí lépe nikdo jiný, než závodní jezdec, který má na Ringu naježděné stovky kol - testovací jezdec BMW Jörg Müller. Zde máte ke stažení dokument, na jehož přípravě se podílel a kde je detailně probraná celá trať a zakreslena ideální stopa: Nordschleife ideal line (pdf, 3,4 MB).

Nebezpečné části trati

Severní smyčka je starý závodní okruh, který se také nazývá "Zelené peklo". V mnoha zatáčkách nejsou únikové zóny, do jiných zase není pořádně vidět, v různých částech trati jsou díky častým proměnám počasí různé podmínky. Proto jeďte velmi opatrně - obzvlášť pokud trať ještě příliš neznáte. Říká se, že Nordschleife začnete poznávat až po ujetí 50 - 100 kol. Kritické pasáže trati najdete v naší mapě Nürburgringu označené vykřičníkem. V těchto úsecích, pokud je neznáte, je třeba jet opravdu opatrně.

Facebook & Twitter:

reklama